• Partner worden
  • Webshop voor Professionals
  • Werken bij
Care Personal Beauty LogoCare Personal Beauty LogoCare Personal Beauty LogoCare Personal Beauty Logo
  • Gelaat
    • Skin ID
    • Skin verzorgingen
    • Skin producten
    • Skin plannen
    • Peelings
  • Lichaam
    • Body ID
    • Body verzorgingen
    • Body producten
    • Body plannen
  • Laser
    • Laser intake
    • Laser behandelingen
    • Laser FAQ
  • Make-Up
    • Care Make-up
    • Natural Glow
    • Make-up ID
    • 6 essentials to glow
  • Locaties
    • Ans
    • Aywaille
    • Bastogne
    • Beveren
    • Bissegem
    • Blankenberge
    • Brakel
    • Bredene
    • Brugge Baron Ruzette
    • Clavier
    • Cuesmes
    • Denderhoutem
    • Eeklo
    • Harelbeke
    • Heestert
    • Heusden
    • Hofstade-Aalst
    • Hotton
    • Leuze-Éghezée
    • Oudenaarde-Bevere
    • Pepingen
    • Roeselare
    • Stave
    • Stekene
    • Ursel
    • Verviers-Heusy
    • Vosselaar
    • Wetteren
    • Zedelgem
    • Zele
  • Over
  • Geschenkbon
  • Magazine
  • Contact
NL
  • FR
✕
Cpb Pijlers Goede Klanten Werven Schoonheidssalon 01

Goede klanten voor je schoonheidssalon herkennen

We zijn blij met iedereen die over de vloer komt en halen altijd alles uit de kast om hen die optimale Care Beauty Center-beleving te geven.

Zeker dat eerste contact of het eerste bezoek, dat moet eigenlijk altijd raak zijn! Tegelijk is het ook voor ons de uitgelezen kans om te herkennen wat voor klant we voor ons hebben. Hoewel het moeilijk is om klanten in hokjes te steken kan het ons wel helpen om onze focus te richten naar die klanten die het meeste potentieel hebben om ons te doen groeien.

En daar draait het Care Beauty Center Concept rond: meer focus, op elk vlak, zodat je jouw tijd optimaal kunt omzetten in rendabele momenten. 

Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk klanten te herkennen.

  • Goede klanten komen vaker terug naar je schoonheidssalon
  • Goede klanten zijn veel loyaler en houden zich aan afspraken
  • Goede klanten zijn je beste ambassadeurs
Facebook Skin Formules

“Het eerste contact of het eerste bezoek, dat moet eigenlijk altijd raak zijn!”

Care Personal Beauty Body Formules Header

“Het concept? Meer focus, op elk vlak, zodat je jouw tijd optimaal kunt omzetten in rendabele momenten.”

MAAR HOE HERKEN JE GOEDE KLANTEN?

Ken je de 55-38-7 regel?

Die vertelt dat 55% van onze communicatie bestaat uit gezichtsuitdrukkingen, 38% uit intonatie en slechts 7% uit daadwerkelijke woorden. Communicatie bestaat dus voor het overgrote deel uit lichaamstaal en lichaamshouding. In grote lijnen kan een klant vier verschillende houdingen aannemen.

  • GELIJKGEZIND. Is je klant oprecht geïnteresseerd in wat je doet? Hoe het werkt? Naar de resultaten? Is het iemand die via-via gehoord heeft over positieve ervaringen? Dat zijn klanten die vooral moeten worden gestimuleerd om binnen die positieve vibe verder te denken.
  • TWIJFEL. Stelt iemand vragen die blijk geven van een zekere twijfel over het concept? Ga er dan niet vanuit dat een mening al is gevormd, die mening zal zich vormen tijdens dat eerste contact. Probeer niet om direct alles te bewijzen, maar bevestig eerst die twijfel voor je ze langzaam probeert om te buigen. Probeer eerst te achterhalen waar de twijfel vandaag komt voor we ze willen wegnemen.
  • GEEN MENING. Je herkent ze meteen. Ze zijn stil, snel afgeleid, kijken je niet aan wanneer je iets zegt. Dat kan enerzijds een opportuniteit zijn om mee te helpen een positieve mening te vormen, anderzijds kan het heel tijdrovend zijn.
  • DISCUSSIE. Vermoeiende communicatie. Een klant die heel sceptisch staat tegenover wat we doen en hoe het gebeurt. Hier moeten we de afweging maken in welke mate het efficiënt is om steeds in gesprek te gaan. Soms is een mening al gevormd en kan je daar eigenlijk weinig aan doen.

In realiteit gebeurt het vaak dat een klant switched tussen de verschillende houdingen. Onthou dan vooral dat het de laatste houding is die de meeste indruk gaat nalaten bij zowel de klant als bij jou.

Ons voordeel? We hebben voldoende tijd om in te spelen op elke houding. Laten we dat ook doen!

Wist je trouwens dat je binnen het Care Beauty Center Concept hier ook voor ondersteund wordt? 

Wil je meer weten over ons concept?

Neem een kijkje op onze website of contacteer ons via info@carepersonalbeauty.be.

Gerelateerde artikels

Zoek gelijkaardige tips & tricks van
de CARE-skincoaches
Cpb Pijlers Financieel Plan Schoonheidssalon 01
14 augustus 2021

Jouw salon, een succes


Meer info
Care Personal Beauty Personeel Schoonheidsspecialiste
11 mei 2021

Coaching voor het personeel van je schoonheidssalon


Meer info
Cpb Pijlers Klankbord Coach Schoonheidssalon 01
7 mei 2021

Coaching als vervolg op jouw opleiding als schoonheidsspecialiste.


Meer info
Cpb Pijlers Review Schoonheidssalon 02
7 mei 2021

Klanten houden begint met goede reviews voor je schoonheidssalon


Meer info
Care Personal Beauty Logo Footer@2x
CARE biedt verzorgingen en producten aan voor jouw unieke huid. Wetenschap en technologie, de basis voor elke verzorging.

VOLG ONS

facebook icon Facebook
instagram icon Instagram

CONTACT

Tel icon+32 9 337 70 20
mail iconinfo@carepersonalbeauty.be
© 2025 Care Personal Beauty | Privacy Policy - Disclaimer - Levering en factuurvoorwaarden
    NL
    • NL
    • FR
    • Partner worden
    • Webshop voor Professionals
    • Werken bij
    Wij gebruiken cookies om het aantal bezoeken op deze website te meten. Je kunt deze cookies al of niet accepteren in de instellingen Akkoord
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overzicht

    Deze website maakt gebruik van cookies zodat we je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in jouw browser en voert functies uit zoals jou herkennen wanneer je terugkeert naar onze website. Cookies helpen ons team ook begrijpen welke delen van de website jij het meest interessant en nuttig vindt. Cookies hebben een vervaltermijn naargelang het sessiecookies of permanente cookies betreft. Sessiecookies bevatten informatie die wordt gebruikt binnen je huidige browser-sessie. Deze cookies worden automatisch verwijderd wanneer je jouw browser afsluit. Permanente cookies worden gebruikt om informatie te bewaren tussen verschillende bezoeken aan de website. Deze data stelt de website in staat je te herkennen als terugkerende bezoeker en daardoor dienovereenkomstig te reageren, bijvoorbeeld door jouw taalvoorkeuren op te slaan. De permanente cookies hebben een langere levensduur die wordt bepaald door de website.

    Door het uitschakelen van cookies kunnen bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken en kan er van bepaalde functionaliteiten en diensten geen gebruik worden gemaakt. Hier kan je instellen welke cookies je al dan niet wilt inschakelen.
    Strikt noodzakelijke cookies
    Altijd ingeschakeld
    Strikt noodzakelijke cookies moeten te allen tijde zijn ingeschakeld, zodat we jouw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan. Als je deze cookies uitschakelt, kunnen we jouw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat je telkens wanneer je deze website bezoekt, cookies opnieuw moet in- of uitschakelen.
    Statistieken
    Deze website maakt gebruik van Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's. Schakel deze cookie in om ons meer inzicht te verschaffen en zo onze website te verbeteren.
    Opslaan en accepteren